De vanskelige samtaler
Lær at gennemføre svære samtaler på en konstruktiv måde. Vi tager dig igennem forberedelsen, eksekveringen og de krav, der er i personalejuraen.
Som HR-professionel er du med til at sikre virksomhedens gode gennemførelse af vigtige samtaler, f.eks. advarsels- og opsigelsessamtaler. Du skal kende til de personalejuridiske krav og sikre dig, at samtalen bliver afholdt på en god og værdig måde. De vanskelige samtaler kan være svære at gennemføre, så vi har lavet et kursus, der både lærer dig at gøre det på en god og konstruktiv måde, og hvordan du kan rådgive jeres ledere.
Se alle DI's kurser, uddannelser og netværk inden for ledelse her
Kursets opbygning
Dag 1
- Samtale som ledelsesværktøj
- Min rolle i samtalen og samtaletyper
- Sygefraværssamtalen
- Afskedigelsessamtalen
- Feedback
Dag 2
- Den løsningsorienterede samtale
- Den løsningsorienterede metode (inkl. træning i dette)
- Spørgeteknik og aktiv lytning
- Samtalens 3 grundtrin – en struktur
- Advarsler og bortvisning
Du lærer bl.a.:
På kurset dykker vi ned i værktøjer, der kan hjælpe dig til at gennemføre udfordrende samtaler på en konstruktiv måde. Du lærer, hvordan du forbereder dig, og hvilke krav der er til samtalerne. Du får mulighed for at afprøve værktøjerne, så du kan forberede og gennemføre eksempelvis en sygefraværssamtale eller advarselssamtale.
Målgruppe
HR-professionelle, som skal sikre virksomhedens gode gennemførelse af de vigtige samtaler.
Læs mere og tilmeld dig her: De vanskelige samtaler
Modtag nyheder om DI's kurser, uddannelser og netværk direkte i din indbakke