Undgå greenwashing – kommunikation af bæredygtighed
Hvordan er man som virksomhed både bæredygtig og troværdig? Få hjælp til at kommunikere bæredygtighed og grøn omstilling uden at falde i greenwashing-fælden.
Kunderne ønsker i stigende grad at vide, at deres leverandører tager ansvar for samfund og miljø med deres produkter. På dette kursus zoomer vi ind på, hvordan du som virksomhed kan imødekomme dette behov ved at kommunikere din bæredygtige vision og dine produkter på en ansvarlig og troværdig måde. Vi ser på lovgivning, dokumentationskrav og CSR-rapporten som et værktøj.
Du lærer bl.a.:
- Hvad er tilstrækkelig dokumentation jf. markedsføringsloven?
- Hvad er de bedste eksempler på troværdig, bæredygtig kommunikation, og hvordan overfører du dem til din virksomhed?
- Hvordan bruger du lovgivningen som vejviser i din kommunikationsstrategi for jeres bæredygtige tiltag?
- Hvordan bygger du tillid med kommunikation?
- Hvad indeholder en stærk CSR-rapport/bæredygtighedsrapport, og hvordan linkes den til jeres kommunikationsstrategi?
Se alle DI's kurser, uddannelser og netværk her
Målgruppe
Alle, der arbejder med markedsføring, kommunikation, salg, bæredygtighed, Verdensmål, CSR og/eller rapportering.
Læs mere og tilmeld dig her: Undgå greenwashing – kommunikation af bæredygtighed
Modtag nyheder om DI's kurser, uddannelser og netværk direkte i din indbakke