23948sdkhjf

'BlivPlastmager'-kampagnen tager en runde mere

Kampagnen udvides med medlemspakke - og nu også med separat EUX-indhold

Med afsæt i 2013 lagde BlivPlastmager-kampagnen fra kaj for at udbrede kendskabet til plastmageruddannelsen.

Det initiativ tog plastvirksomhederne rigtig godt imod.

Nu tager en Plastindustrien en runde mere og relancerer kampagnen.

- Trods en stor og stabil kampagneindsats har optaget på plastmageruddannelsen været svingende – og igennem de seneste år faldende. Det er der mange årsager til. Vi har derfor set et behov for at modernisere og relancere BlivPlastmager-kampagnen med nye billeder, film og visuel identitet. Samtidig har vi udvidet kampagnen med en ’medlemspakke’ – en ny indsats, der har til formål at give konkret praktisk hjælp til vores medlemmer, som ønsker at promovere sig selv over for lærlinge. Som noget nyt kommer kampagnen desuden til at få separat EUX-indhold, fortæller uddannelseskonsulent Jo Dietrich.

Digitalt spor

Kampagnen består dels af et digitalt spor med annoncer på sociale medier. På web sitet blivplastmager.dk kan man søge information om plastmageruddannelsen, branchen og lærepladsmuligheder.

Derudover har Plastindustrien i årenes løb samlet skoler og virksomheder til forskellige fysiske aktiviteter under BlivPlastmager-paraplyen, og siden 2021 på erhvervsuddannelsesmessen DM i Skills.

I 2020 tilføjede kampagnen desuden en chat-funktion, så besøgende på blivplastmager.dk kan stille uddybende spørgsmål om plastmageruddannelsen.

- Chatten har været populær og givet os et indblik i, hvad potentielle kommende plastmagere er interesserede i at få viden om, og det har givet værdifuld indsigt til relanceringen af hjemmesiden, siger Jo Dietrich.

Medlemspakken

Medlemspakken indeholder blandt andet skabeloner til stillingsopslag og annoncer til sociale medier.

- Jeg glæder mig især til at få gang i medlemspakken, og vil gerne benytte lejligheden til at komme med en stærk opfordring til alle vores medlemmer om at gøre brug af den - lærlingene kommer ikke af sig selv mere, og det er derfor yderst vigtigt at tage opgaven om at rekruttere dybt alvorligt og afsætte tid og ressourcer hertil.

- Efter hjemmesidens lancering vil vi - sammen med CompanYoung, der står bag kampagnen - tage direkte, håndholdt kontakt til medlemmer med henblik på at informere om de nye tiltag og hjælpe virksomheder i gang med at bruge materialet i medlemspakken, siger Jo Dietrich. ark

Medlemspakken til BlivPlastmager

Medlemspakken indeholder blandt andet skabeloner til stillingsopslag og annoncer til sociale medier, mulighed for at downloade film samt hjælp til at dele konkrete lærepladsopslag på hjemmesiden og Facebook.

Derudover kan virksomheder fremadrettet få oprettet en ”ansøg uopfordret”-annonce og -som et nyt tiltag - tilkøbe annoncering af deres lærepladsopslag på Facebook.

Annoncerne bliver opsat professionelt med et valgfrit budget, og de bliver målrettet eksempelvis efter virksomhedens geografi.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.566