Coloplast har stigende succes med salg af stomiposer: Omsætningen vokser
Coloplasts omsætning af de første tre kvartaler af plastfabrikantens skæve regnskabsår viser særdeles gode takter. Det oplyser selskabet i en delårsrapport.
Det er et voksende salg af stomiposer og et opkøb af , der er blandt årsagerne til, at den danske giga-koncerns vokseværk.
Coloplast leverede en organisk vækst på otte procent og en overskudsgrad på 30 procent i 3. kvartal. Dermed er de finansielle forventninger til regnskabsåret 2021/22 uændrede.
- Jeg er meget tilfreds med vores resultat i 3. kvartal... - Vi fortsætter med at tage markedsandele på tværs af alle regioner og forretningsområder. Dette betyder, at vi fortsætter med at hjælpe flere og flere mennesker med intime sundhedsproblemer med at leve et bedre liv. Jeg vil fremhæve vores stærke præstation i 'stomi' i særdeleshed i Europa og USA, samt den solide vækst i 'urologi' og 'stemme & respiratorisk pleje'. Kina har fortsat en negativ effekt på vores vækst i 'stomi og sårpleje', som følge af covid-19 relaterede restriktioner. Uden for Kina er tilgangen af nye patienter og mængden af procedure stort set tilbage til niveauet før covid-19, siger adm. direktør Kristian Villumsen.
Omsætningen de første tre kvartaler er i år på 16,5 milliarder kroner mod 14,3 milliarder kroner i samme periode sidste år. Det svarer til en stigning på 15 procent.