Legetøjsgigant præsenterer nyt oplevelseskoncept for flagskibsbutikker
Åbningen af Lego House i Billund og verdensomspændende tv-programmer for Lego-fans, store som små, har de seneste år været med til at give de berømte klodser medvind i sejlene.
Nu tager Lego-koncernen næste skridt i at give farverige oplevelser til forbrugerne med en ny flagskibsbutik, der skal sætte standarden for alle Lego-butikker.
På Fifth Avenue i New York slår Lego nu dørene op til en toetagers butik på 7.175 kvadratmeter, hvor omdrejningspunktet er "retailtainment" eller oplevelsesbaseret detailhandel.
- I en årrække har vi set en tendens til, at folk besøger de fysiske butikker for underholdende og unikke brandoplevelser. I det forgangne år har vores fans savnet de personlige og taktile interaktioner med brandet, og vi kan ikke vente med at byde dem velkommen igen, siger Colette Burke, der er salgs- og marketingchef i Lego-koncernen, i en pressemeddelelse.
Den nye butik rummer blandt andet en masse interaktive legerum for både voksne og børn, mulighed for at lave personlige Lego-figurer, Lego-modeller baseret på byens vartegn og et opdagelsestræ, der med udgangspunkt i næsten en million Lego-klodser fortæller historier om Lego.
Lego har de seneste par år kastet det velkendte legetøj ind i en digital tidsalder med AR-muligheder, apps og nye slags klodser. Forleden præsenterede Lego nyheden, at man endelig mener at have knækket koden til at lave bæredygtige klodser lavet af genbrugsplast.