Nu skal der fokus på plast i byggeriet
Plastindustrien har relanceret sin "Realistisk om Plast"-kampagne. Kampagnen er dermed gået ind i fase to - og det byder blandt andet på fokus på plast i byggeriet - blandt andet isolering, kabler, rør, vinduer og døre er nogle af de mange plastprodukter, der indgår i byggerier. En ny animationsfilm skal fremhæve plastens store rolle i byggeriet.
I den forbindelse siger Plastindustriens kommunikationschef Lars Hall Bæk Farsøe:
- ’Realistisk om plast’-kampagnen er blevet godt modtaget, men vi er langt fra i mål. Derfor vil vi med de nye kampagneelementer gøres vores til at starte en mere løsningsorienteret dialog om branchens udfordringer – for eksempel ved at vise, hvordan vi i plastbranchen konkret arbejder med at øge genbrug og genanvendelse. Samtidig sætter vi også fokus på plastens store rolle i byggeriet, der for de fleste nok er lidt ukendt, siger Lars Hall Bæk Farsøe.
Efter sommerferien bliver der tilføjet flere nye kampagneelementer, foreksempel undervisningsmateriale målrettet udskolingen og annoncer som optakt til kommunalvalget.