23948sdkhjf

Nordjysk tøjkomet skyder 20 millioner i ny satsning med genbrugsplast

Det danske herretøjsbrand Shaping New Tomorrow skruer nu kraftigt op for sit sats på bæredygtige kollektioner med en investering på næsten 20 mio. kr. for blandt andet at tiltrække en bredere målgruppe.

Ifølge udviklingsdirektør Christoffer Bak har det hele tiden været planen at udbygge bæredygtighedskonceptet løbende, men efterspørgslen har overgået forventningerne betydeligt.

- Vi har ikke lagt skjul på, at vores ambition er, at bæredygtige styles i løbet af nogle år skal fylde 40-50 pct. af forretningen. Det skal de stadigvæk, og måske endda endnu mere, men med vores yderligere satsning tror vi nu på, at det sker endnu hurtigere og inden for få år, siger Christoffer Bak.

Flere genbrugsflasker

Bukserne, som de tre Aalborg-herrer blev kendte for i Løvens Hule for tre år siden, bliver derfor nu lanceret i genbrugsplast fra plastikflasker.

Med den stigende efterspørgsel forventer Christoffer Bak, at man dermed også vil kunne indsamle flere flasker til tøjproduktionen.

- Hvis vi fortsat skal vokse forretningen, er der to ting, der er helt afgørende for os. Vi skal slå igennem på nye, internationale markeder. Og så skal vi hele tiden udvikle innovative, højteknologiske produkter med en bæredygtig tilgang, der imødekommer forbrugernes forventninger om stilet tøj med høj komfort, siger han.

Internationale markeder i vente

Erobringen af udlandet er godt på vej. Shaping New Tomorrow sælger online til hele Skandinavien, Tyskland, Østrig og Holland.

I år kommer der desuden særligt fokus på det tyske marked. På Neuer Wall i Hamborg åbner Shaping New Tomorrow en flagskibsbutik. Hele lejemålet er knap 900 kvm., hvoraf to tredjedele er salgs- og lagerareal. Resten bliver brugt til det nye hovedkontor.

- Det er især Tyskland, som vi fokuserer på uden for landets grænser. Vi har femdoblet omsætningen online, og den kommende butik i Hamborg bliver ikke den sidste. Vi er ved at undersøge andre tyske metropolbyer. Men det er vigtigt, at vi ikke vokser på en måde, der gør, at vi kan leve op til vores ambitioner om kvalitet, service og oplevelse, har adm. direktør Kasper Ulrich tidligere udtalt til RetailNews.

For knap to år siden kom 15 pct. af omsætningen fra udlandet. Kasper Ulrich forventer, at den andel når op på 50 pct. næste år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078