23948sdkhjf

Uddannelseskampagne søger plastmagerlærlinge som rollemodeller

En ny kampagne skal få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse i industrien.

Nu er jagten gået ind på at finde de plastmagerlærlinge, der skal stå som rollemodeller og få flere til at vælge den vej under uddannelsen.

Hovedpersoner til videoer
Bag kampagnen står Hands-On, der forener kræfter fra DI, Teknisk Landsforbund, Dansk Metal, 3F og HK.

Projektet er støttet af Nordea-fonden og består af 22 liveshows, hvor elever eller lærlinge fortæller andre unge om deres egne erfaringer med at vælge en erhvervsuddannelse.

Ved hvert liveshow vises afsnit fra nogle videoserier, der er produceret på forhånd. Og det er her, plastmagerlærlingene kommer ind i billedet.

Hands-On søger nemlig lærlinge og elever der har lyst til at være hovedpersoner i et afsnit i videoserierne. Lærlingene skal have mod på at være foran kameraet og fortælle om uddannelsen i industrien.

Søger 30 lærlinge i alt
De unge på industriens erhvervsuddannelser kan være med til at nedbryde nogle af de fordomme, som de selv har mødt og fortælle, hvorfor en erhvervsuddannelse i industrien er et attraktivt uddannelsesvalg.

De 22 shows afholdes på erhvervsskoler over hele landet, og ved hvert show bliver elever fra de lokale grundskoler inviteret til at være publikum. Disse shows vil også blive delt via platforme som YouTube, Twitch og sociale medier.

Hands-On søger i alt 30 unge lærlinge eller elever til at være hovedpersoner.

Læs mere her.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.503