Ny kommunikationschef i Plastindustrien
Plastindustriens nuværende kommunikationschef Asbjørn Lindsø skifter til et nyt job i Julemærkefonden. Afløseren er fundet internt, da organisationens nuværende politiske kommunikationsrådgiver Lars Friis Farsøe overtager stillingen pr. 1. april.
– Asbjørn og Lars har i mange år udgjort et stærkt kommunikationsteam, som i et tæt samarbejde har løftet de mange forskellige opgaver om alt lige fra digital interessevaretagelse til markedsføring af foreningens arrangementer. Derfor er det helt naturligt, at det fremadrettet er Lars, som skal afløse Asbjørn som kommunikationsche, siger Thomas Drustrup, der er administrerende direktør i Plastindustrien.
Brancheforeningen går nu på jagt efter en ny kommunikationskonsulent til at erstatte Lars.
Plastindustriens nye kommunikationschef, Lars Friis Farsøe, fastslår, at han vil have fokus på at videreudvikle de ting, som allerede fungerer:
– Min ambition er først og fremmest at bygge videre på det meget solide fundament, som foreningens kommunikation står på i dag. Vi skal fortsætte med igen og igen at fremhæve, hvordan vores materialer, produkter og branchens virksomheder bidrager positivt til det danske samfund, siger Lars Friis Farsøe og fortsætter:
– I praksis vil jeg gerne skrue op for den systematiske formidling af virksomhedscases – særligt overfor den brede befolkning. Det kommer bl.a. til at ske via konceptet ’Ugens gode plasthistorie’, som vi kommer til at dele via vores mange kommunikationskanaler. På den lidt længere bane skal foreningen også have etableret en mere synlig profil Facebook, hvor vi kan kommunikere direkte til danskerne, siger han.