Sodastream med tocifret fremgang i omsætningen
For niende kvartal i træk, går Sodastream frem med tocifret vækst på firmaets globale omsætning. I virksomhedens danske afdeling er der fremgang i nettoomsætningen på knap 36 procent på første kvartal af 2018.
Det skriver Sodastream i en pressemeddele,se.
Især salget af Sodastreams maskiner kan ses i regnskabet med en vækst på 83,8 procent på det danske marked.
Ifølge Dirk Glassner, Managing Director for SodaStream i Norden, skyldes fremgangen blandt andet en øget miljøbevidsthed hos forbrugerne.
- Rigtigt mange danskere er blevet opmærksomme på begrebet ‘zero waste’ og forsøger at tage det til sig på forskellige måder. Her er SodaStream et godt alternativ, da man sparer naturen for en masse unødig plastik. Vi har også lanceret glas og flasker, der kan komme i opvaskemaskinen, og det gør jo livet lettere derhjemme, siger Dirk Glassner og fortsætter:
- Jeg tror, plastikdebatten har rystet forbrugerne. De mange ulækre eksempler på plastiksupper i verdenshavene og strande dækket af plastik har fået dem til at spærre øjnene op for deres vaner i dagligdagen, siger han.