Coloplast vil fordoble aktiviteterne i Argentina
Den danske producent af produkter til inkontinens- og stomipatienter, Coloplast, har været på det argentinske marked gennem 20 år, men nu vil firmaet give et ekstra skub til aktiviteterne i Sydamerika.
Firmaet forventer at fordoble deres forretninger i landet inden for en kortere tidshorisont, siger Paul R. Marcun, der er senior vice president i Coloplast
Det skriver DI Business i deres nyhedsbrev torsdag.
- Argentina er et attraktivt marked for os, og vi har allerede en god forretning kørende i landet ved hjælp af vores kompetente lokale organisation. Men det, du altid kigger på som investor i andre lande, er, hvor stabil udviklingen er på erhvervsområdet – politisk, økonomisk og med hensyn til ehvervs- og handelspolitik, siger Paul R. Marcun.
Lytter efter
Repræsentanter fra Coloplast har sammen med en delegation af andre danske virksomheder været på besøg i Argentina for at forbedre handelsvejen mellem de to lande.
- Jeg mener, det er vigtigt at lytte til og forstå, hvilke tanker man gør sig fra politikernes og beslutningstagernes side i forhold til det at skabe et godt erhvervsklima. Og med de store geografiske afstande mellem Danmark og Argentina er dette møde en oplagt mulighed for at få et direkte indblik, påpeger Paul R. Marcun.
For Coloplast vil en handelsaftale åbne for et større kundegrundlag, fordi virksomheden ville kunne levere til lavere priser. Men succesraten afhænger også af udviklingen i Argentinas sundhedssystem, samt den generelle klima i erhvervslivet. Derfor lytter folk som Paul R. Marcun godt efter, når vicepræsidenten taler.
- Når vi ser på Argentina, synes vi virkelig, at landet udvikler sig i den rigtige retning. Men det er afgørende for Coloplast, at investeringsmiljøet er stabilt og forudsigeligt. Så det lytter jeg især efter, når jeg hører vicepræsidenten tale.