Lego har verdens næst-bedste ry
Lego Koncernen fastholder sidste års placering som den næstmest anerkendte virksomhed i verden, hvad angår omdømme, viser den netop offentliggjorte RepTrak100 opgørelse fra Reputation Institute.
Det er ottende gang i træk, at Lego ender i top 10, men derfor er der stadig glæde at spore på koncernens chefgang.
- Det gør mig på samme tid glad og ydmyg, at folk bedømmer os så positivt. Det, der gør denne undersøgelse særlig vigtig, er det, der ligger bag: At børn og forældre i hele verden forstår og anerkender, at vi ønsker at sætte et positivt aftryk på verden til gavn for fremtidige generationer – og levere legeoplevelser, der er med til at udvikle de kompetencer, der er brug for i fremtiden, siger administrerende direktør Niels B. Christiansen i en pressemeddelelse.
Om undersøgelsen
RepTrak® 100 undersøgelsen, der er udviklet af Reputation Institute, måler 100 virksomheders omdømme ved at stille en række spørgsmål til et bredt udsnit af borgere i 15 lande om styrken af deres relationer til virksomhederne.
Herudover vurderes de enkelte virksomheder i undersøgelsen på syv dimensioner: Products & Services, Innovation, Workplace, Governance, Citizenship, Leadership og Performance.