23948sdkhjf

Flytning skal skabe plads til yderligere vækst

Hjernø Værktøjsfabrik flytter i et nyt domicil. Flytningen skaber blandt andet plads til et stort testcenter.

Der bliver endnu bedre plads til såvel maskiner som medarbejdere og kunder, når Hjernø Værktøjsfabrik i løbet af november har tilendebragt flytningen til sit nye domicil.

Den nye fabrik ligger kun få hundrede meter fra Hjernøs eksisterende lokaler i det nordvestlige Odense, men strategisk og produktionsmæssigt er der tale om et væsentligt hop for værktøjsfabrikken, der har eksisteret siden 1946.

Med det nye domicils små 4.000 kvadratmeter mere end fordobler Hjernø sine kvadratmeter, hvilket blandt andet skal skabe plads til de ekstra medarbejdere, som administrerende direktør Aage Agergaard forventer, han skal ud og ansætte de kommende år.

- Jeg tror på, vi skal være flere mennesker. Nu om stunder skal værktøjsfabrikker være tilpas store og slagkraftige til at kunne kapere kundernes krav, herunder store serier af værktøjer. Det kræver såvel flere værktøjsmagere som flere projektledere, lyder det fra Aage Agergaard, der længe har været på udkig efter de helt rigtige lokaler.

Og altså nu har fundet dem lidt længere nede ad vejen i Sanovo Technologys tidligere lokaler.

Kunderne får eget kontor
En del af den ekstra plads bliver dedikeret til et 350 kvadratmeter stort testcenter med egne sprøjtestøbemaskiner og udlærte plastmagere til at gennemføre præcise tests og indkøringer af nye værktøjer, herunder FaT- og FoT-tests.

- Flytningen giver os en fantastisk mulighed for at få endnu flere maskiner ind i produktionen og ikke mindst forøge størrelsen på vores prøvestøbningsafdeling og testcenter. På den måde flugter flytningen til de nye lokaler perfekt med vores erklærede mål om at lave produktionsklare værktøjer, der kan indgå direkte i kundens produktion fra dag ét, forklarer Aage Agergaard.

I tilknytning til testcentret etableres et særligt kunderum, hvor Hjernøs kunder har mulighed for at sidde og arbejde, mens deres værktøjer bliver testet.

I kunderummet vil der foruden forskelligt testudstyr kunne forefindes skriveborde, kaffe og internetadgang,

- Jeg håber, at kunderne vil sætte pris på det. Vi synes, det er vigtigt, de får et lokale, hvor der er fred og ro til at kunne sidde og arbejde - ikke bare med godkendelsen af emner, men også med deres egne mails og så videre, hvis der er lidt ventetider i testprocessen, siger Aage Agergaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.104