30 år efter Pikachus fødsel: Pokémon går fra pixels til plast
Lego og Pokémon Company International har offentliggjort et nyt, flerårigt partnerskab, der fra 2026 for første gang bringer Pokémon til live i Lego-form.
Det skriver Lego på sin hjemmeside.
- Vi er begejstrede for at arbejde med et brand, der har så dedikeret og passioneret en fanbase som Pokémon. Vi tror fuldt og fast på, at partnerskabet vil skabe en række nye muligheder for både Pokémontrænere og byggere, siger Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer hos Lego.
Lego og Pokémon har stærke fælles værdier af fantasi, kreativitet og sjov, hvilket gør dette til det perfekte partnerskab for at levere unikke, meningsfulde og engagerende leg til forbrugerne, siger Gaku Susai, Chief Product and Experience Officer hos Pokémon Company International:
- At arbejde med det bedste team hos Lego og se deres dedikation og passion for projektet har kulmineret i et innovativt og banebrydende samarbejde, der vil overraske og glæde fans. Vi kan ikke vente med at se reaktionerne fra både Lego-fans og Pokémon-fællesskabet i 2026.
Om Pokémon
Pokémon Company International er et datterselskab af Pokémon Company i Japan og er ansvarlig for brandmanagement, licenser, markedsføring, Pokémon Trading Card Game, den animerede tv-serie og den officielle Pokémon hjemmeside. Pokémon blev lanceret i Japan i 1996.